Eestikeelepesa

Eestikeelepesa projekte alustame, kui on piisavalt huvilisi.

KIRJASÕBRA PROJEKTkirjutamisoskuse arendamine 6-15-a. lastele

ema tuli koju

Kirjasõbrale kirja kirjutades arendame eesti keeles kirjutamise oskust. Kirjasõpradeks on samaealised eesti keele õpilased teistest riikidest, näit. Saksamaalt, Belgiast, Prantsusmaalt Hollandist, Soomest jne. Kirja kirjutame klassikaliselt pliiatsi ja paberiga ning saadame posti teel. Kirjasõbra projektis harjutab õpilane oma käekirja, õpib struktureerima ja kujundama teksti, kasutama viisakusväljendeid, kirjutama oma argipäevast, koolielust, hobidest ja perest ning sidemetest Eestiga, väljendama oma mõtteid kirjas, kasutama eesti keele grammatika ja ortograafia reegleid. Lisaks õpime saatma postkaarte tähtpäevade puhul. Samuti õpib õpilane kirjavahetuse pidamisel kinni pidama headest käitumisreeglitest ja -tavadest ning heast toonist.

Tunni sisu: Keelepesa tunni esimeses pooles tutvustavad õpilased oma kirjasõpra/kirjasõpru teistele ning räägivad, kuidas nad ise kirja kirjutavad. Vaatame kaardi pealt kus need riigid asuvad, kus kirjasõbrad elavad ja kus linnades nad Eestit külastades käivad. Arutame ühiselt kirja kirjutamise reegleid ja seda, milline on üks hea ja tore kiri.

Teise poole tunnist pühandame raamatute kokkuvõtete jutustamise ja kirjutamise oskuse arendamisele. See osa tunnist haakub lugemispesa projektiga. Suur osa sellest õppeprotsessist toimub iseseisvalt kodus.

LUGEMISPESA Lugemisoskuse ja kirjutamise arendamine 5-15-a. lastele

Lotte

Eesmärk: Lugemispesas arendame eesti keeles lugemisoskust ja toetame õpilase harjumust lugeda raamatuid. Õpilane õpib iseseisvalt lugema raamatut, selle sisu üle vestlema ja kirjutama lühikokkuvõtte lugemispäevikusse.

Teeme sellel kevadpoolaastal proovi väikse võistlusega, et ergutada laste lugemisindu. Õpilane saab ühe lille kroonlehe iga loetud raamatu eest, mille kohta ta on kirjutanud lugemispäevikusse kokkuvõtte. Viis kroonlehte moodustavad lilleõie. Õppeaasta lõpus vaatame, kui suur on meie õpilaste lilleaed.

Lugemispäeviku saab õpilane Huvikoolist, kui õpilasel endal seda veel pole. Raamatuid saab laenutada igal korral meie raamatukogust. Loomulikult võib õpilane kokkuvõtete tegemisel kasutada ka kodus või näiteks Stockholmi Eesti Koolis loetavaid raamatuid.

Martin Vahermägi 2016-05-13

Mõned soovitused, kuidas lapsevanem saab aidata lugemisharjumuse kujunemisele kaasa.

  1. Lugege ise! Te peate ise lapsele näitama, et lugemine on väärt tegevus, millele aega pühendada. Lapsed teevad nii nagu meie teeme, mitte nagu me neile räägime. Kui te ise istute õhtud läbi arvuti või teleka taga, ei ole ime, et ka lapsed tahavad seda teha.
  2. Lugege lapsele kõvasti ette ka siis, kui ta juba oskab lugeda!
  3. Vahetage rolle, las laps loeb teile kõvasti ette ja siis jälle teie talle!
  4. Minge koos lapsega raamatukokku!
  5. Lugege lapsega samu raamatuid ja arutlege loetu üle!
  6. Kuulake audioraamatuid!
  7. Vaadake filmi, mis on selle raamatu põhjal tehtud!
  8. Küsige soovitusi uute raamatute kohta asjatundlikult raamatukogu töötajalt!

Lugege koos lapsega!

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s